אימוני חוץ

כמה דברים שלא ידעתם על אימוני חוץ:

אימון שניתן לעשות בכל מקום שהוא אינו בבית, כמו ברחוב, בפארק ובטבע. האימון משלב חפצים שנמצאים בשטח, כמו מסלול הליכה, ספסל, מעקה ומדרגות.

האימון יעיל ויצירתי, מחזק את הגוף וגמישותו, ומוכיח כי ניתן להתעמל בכל מקום תוך שמירה על יציבות הגוף והתאמה אישית ליכולותיו.
עדיף אימון קצר מאשר לא להתאמן בכלל. האימון משתלב בחיי היומיום, לדוגמא, ללכת בשביל הליכה בדרך לדואר.

מומלץ להתאים את האימון בחוץ ולבצעו באופן הדרגתי, עם מנוחה והפסקת שתייה, בבגדים ונעלים נוחות, ועם מנוחות. כמו כן, כדאי לאכול פרי לפני ואחרי האימון.

חשוב מאוד לשים לב שזמן האימון הוא בטמפרטורה נעימה ולא חמה מדי! תשומת לב שכזו מונעת התייבשויות וסחרחורות. כמו כן, מומלץ לא להתאמן בחוץ כשיש קור רב – מונע התכווצויות שרירים.  

את התרגילים המתאימים לאימוני החוץ, יש לתרגל בהדרגתיות ובתדירות של בין 3-5 ימים בשבוע. משך כל אימון חוץ מומלץ שיהיה בין 10-30 דקות.
יש לחזור על כל תרגיל בין 8-12 שניות.
אל תשכחו לנוח בין תרגיל לתרגיל, משך זמן המנוחה היא בין 30-60 שניות.  

הנחיות לפעילות חוץ בהתאמה לגיל המבוגר לפי סולם בורג

מספר תרגילים

תדירות שבועית

מספר סטים

מספר חזרות

זמן מנוחה בדקות בין סט לסט

 

 

 

30 שניות

15 שניות




דילוג לתוכן