כמה דברים שאתם צריכים לדעת על אימוני כוח מול התנגדות:

אימון כוח הוא אימון אנאירובי, המבטא את יכולת הגוף לפעול מול התנגדות מתחילת התנועה עד כ-7 דקות. משפר את היציבה, את שיווי המשקל ומונע נפילות, מייעל את  היכולת התפקודית בחיי היום יום.

סוג האימון כאן הוא הפעלת כוח אל מול כוח נגדי. באימון כוח משתתפים שרירים חשובים וקריטיים למערכת היציבה של הגוף. אימון כוח מחזק ומעבה את השרירים ואת העצמות, ומשפר את היציבה, ואת שלד הגוף.

ניתן להתאמן בתרגילי כוח בבית, בטבע, בחדר הכושר ובמתקני כושר בפארק. התאמנו באופן הדרגתי, והתאימו אליכם את סוגי התרגילים – שימוש במשקל הגוף, שימוש בגומייה כאביזר עזר, ובמשקולות בשילוב ותיאום רב של מערכות הגוף.

 

 

התעמל לפי תוכנית מסודרת מבעל מקצוע מוסמך, באופן הדרגתי ומותאם אליך אישית. תדירות האימונים: מומלץ להתאמן 2-3 פעמים בשבוע, ויש לבצע בין 8-15 חזרות על כל תרגיל. בנוסף, יש לבצע בין 1-3 סטים לכל תרגיל. לא לשכוח לנוח בין סט לסט לזמן מנוחה של 2-3 דקות. כמו כן, זמן מנוחה בין אימון לאימון הוא 48 שעות.

כל אימון כוח, יתחיל ב- 7 דקות חימום, אשר תפקידו לחמם את הגוף ואת השרירים אותם מפעילים בזמן האימון. בנוסף, כל אימון יסתיים ב-5 דקות מתיחות על השרירים שעליהם עבדנו באימון.
התעמל בבגדים ונעלים נוחות.  ניתן להתעמל בליווי מוסיקה, לבד או בחברה

הנחיות לפעילות גופנית כוח מול משקולות בהתאמה לגיל המבוגר לפי  סולם ברג

מספר תרגילים

תדירות שבועית

מספר סטים

מספר חזרות

זמן מנוחה בדקות בין סט לסט

זמן מנוחה בין אימון לאימון

8-10

2-3

1-4

8-15

2-3

48 שעות