אימון קשר בתנועה וחשיבה

כמה דברים שלא ידעתם על אימון "קשר בתנועה וחשיבה":

אימון קשר בתנועה וחשיבה, משלב בין פעילות גופנית חווייתית לפעילות קוגניטיבית מחשבתית. אימון זה מאתגר ומשפר את תפקוד הגוף והחשיבה בחיי היום יום, משפר את הזיכרון, ואת הקשר החברתי עם הסביבה, מפיג מתחים, ומעלה את מצב הרוח. כמו כן, פעילות זו מעלה את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות האישית לתפקד בבית ומחוצה לו, במעורבות חברתית ומשפחתית.

האימון מפעיל את כל איברי הגוף בתרגילים תפקודיים-פונקציונאליים, ומחזק את איברי השלד והשרירים. הפעילות הגופנית מורכבת מתנועתיות מגוונת של כל חלקי הגוף. האימון שומר על טווחי התנועה של מפרקים בגוף, משפרת את גמישותם, ומעלה את התנועתיות בשרירים ובכך היא שומרת על אורכם וכוחם.


בתרגול תנועות תפקודיות מחיי היום יום כגון: ישיבה על כסא וקימה לעמידה, קימה משכיבה, עליה במדרגות, הליכה לפנים ולאחור, הליכה צידית. יש להתמיד לעסוק בפעילות זו, כיוון שהיא מעוררת את המודעות לאיברים הנושאים את הגוף בתנועה.

בנוסף, אימון המשלב תנועה ותקשורת, משפרת את המחשבה והיכולות הקוגניטיביים של האדם אשר מתאמן. כמו כן, משפר גם את הזיכרון.

ניתן להתאמן בתנועה ובהנאה בבית ומחוצה לו, לבד או עם אנשים נוספים בליווי מוסיקה, שירה, וספירה.

 מומלץ להתעמל בהדרגתיות בתדירות של בין 2-4 ימים בשבוע, לבצע את התרגילים בישיבה על כיסא או על מזרן. יש לחזור על 8-15 פעמים לכל תרגיל, ובין תרגיל לתרגיל יש לנוח בין 20-3 שניות. יש להתעמל בבגדים ונעליים נוחים, בהשגחה ובהכוונה מקצועית.

התעמל לפי יכולתך, בקשר ותקשורת עם המאמן, המשפחה והחברה בבית ובטבע עם אביזרי ספורט: כדור, טבעת, גומייה, משקולת, או באמצעות אביזרים שנמצאים בכל בית: מגבת, גרביים מקופלות, גומי, קופסת שימורים.

 

 

1_r7CGTsXidtHXLK0x6-wHtw

לנוחיותכם, מצורפת כאן טבלת הפעילות לפי סולם בורג המותאם לפעילות אירובית לגיל המבוגר. יש להתעמל על פי הטבלה הזו.      

הנחיות לפעילות המשלבת תנועה ותקשורת בהתאמה לגיל המבוגר לפי  סולם ברג

מספר תרגילים

תדירות שבועית

מספר סטים

מספר חזרות

זמן מנוחה בדקות בין סט לסט

 

 

 

30 שניות

15 שניות

 

דילוג לתוכן